Voor wie is het interessant om te lezen?

Vanuit mijn optiek is dit boek voor iedereen interessant; we merken immers allemaal wel eens dat de spanning in het dagelijkse leven is opgelopen door bepaalde omstandigheden en ademen doen we ook allemaal. Dit boek sluit wel het beste aan bij mensen, die zich realiseren dat er geen ‘kant-en-klaar’ recept bestaat voor geluk, beter presteren en/of gezondheid en die zich niet afhankelijk willen opstellen, maar zelf verantwoordelijkheid willen nemen om te ontdekken wat voor hun het leven wat lichter kan maken. Uiteindelijk kun je ook alleen maar zelf leren wat er voor jou nodig is om je eigen gespannenheid te regelen en ontspannen te ademen.

Het boek is aan te raden, als

  • je van de methode Van Dixhoorn hebt gehoord en je afvraagt waar het allemaal over gaat
  • je wilt leren beter tot rust te komen en je balans te herstellen
  • je hebt gevoeld dat het controleren van je adem niet altijd positief werkt
  • je moeite hebt met ontspannen en je afvraagt hoe je het weer kunt leren
  • je een andere benadering zoekt voor hyperventilatieklachten
  • je begeleiding met de Methode Van DIxhoorn krijgt en meer over de achtergrond wilt weten
  • je een musicus, zanger of topsporter bent, die wil onderzoeken of er nog meer mogelijkheden zijn om de prestaties te verbeteren en/of blessures te voorkomen
  • je problemen hebt waar geen medische oorzaak voor is te vinden en je wilt ontdekken wat je zelf kunt doen om het te verminderen
  • je snapt dat je niet ziek hoeft te zijn om je beter te voelen
  • je geïnteresseerd bent in leren gemakkelijker met jezelf (en je omgeving) om te gaan en ‘lekkerder in je vel’ te zitten
  • je burn-out dreigt te raken of herstellend bent van een burn-out
  • je rug-, nek- en schouderklachten hebt zonder duidelijke oorzaak
  • basis voor wat je ook doet om te leren beter met jezelf om te gaan (yoga, meditatie, sporten, Tai Chi, Chi Quong, ademtechnieken)